چگالی کلمات کلیدی ( Keyword Density ) چیست؟

چگالی کلمات کلیدی چیست؟

چگالی کلمات کلیدی ( Keyword Density ) چیست؟

موتور های جست و جو با الگوریتم های خاصی طراحی شده اند تا بتوانند در زمان مراجعه کاربران و جست و جوی آن ها، بهترین نتایج را به نمایش بگذارند. وقتی محتوایی در یک سایت نوشته و بارگذاری می شود ، ربات ها و خزنده های موتور جست و جو به صورت خودکار به بررسی محتوا می پردازند و کلمات کلیدی موجود در آن را شناسایی کرده و نقاط ضعف و قوت و کیفیت محتوا را می سنجند. و چگالی کلمات کلیدی تاثیر به سزایی در نتیجه آن دارد. خب چگالی کلمات کلیدی ( Keyword Density ) چیست؟

در زمانی که کاربر در موتور جست و جو موضوعی را سرچ می کند، مرورگر به بررسی تمامی محتوا ها و وب سایت ها می پردازد تا بهترین و با کیفیت ترین مطالب را ، بسته به کلمات کلیدی که کاربر جست و جو کرده ترتیب بندی کند. این ترتیب بندی بر اساس رتبه ای که مرورگر به وب سایت می دهد ، تعیین می گردد. این رتبه بندی به عوامل بسیاری بستگی دارد اما می توان گفت که مهم ترین آن ها کلمات کلیدی و چگالی آن ها است. چگالی کلمات کلیدی به تراکم آن ها در محتوای نوشته شده اختصاص داده می شود.

چگالی کلمات کلیدی چیست؟

چرا باید به چگالی کلمات کلیدی توجه نمود؟

استفاده از کلمات کلیدی در محتوا بسیار مهم است. اما باید با هدف بالا بردن رتبه به صورت درست و قانونی استفاده شود نه دور زدن موتور های جست و جو. در سال های قبل استفاده زیاد از کلمات کلیدی یک راهکار سئو و بهینه سازی بود. یعنی هر چه که کلمات کلیدی بیشتر استفاده می شد رتبه سایت نیز بالا تر می رفت. اما با پیشرفت مرورگر ها ، توجه آن ها به کیفیت هرچه بیشتر مطالب جلب شد تا بدین وسیله بتوانند رضایت کاربران را بیشتر کسب کنند.

پس ربات هایی برای سنجش کیفیت محتوا ها طراحی شده و در کنار بررسی چگالی کلمات کلیدی ، کیفیت را نیز بررسی می کنند. بنابراین امروزه استفاده بیش از اندازه از عبارات کلیدی برای سئو سایت یک تکنیک کلاه سیاه محسوب می شود. و در صورتی که مرورگر متوجه این مسئله گردد وب سایت را جریمه خواهد کرد. پس باید بدانید در چه حد و چه موقع از کلمات کلیدی خود استفاده کنید تا باعث بالا رفتن رتبه سایت شود.

بهترین میزان چگالی کلمات کلیدی چقدر است؟

با بررسی های به عمل آمده ، بهترین میزان استفاده از کلمات کلیدی و در واقع بهترین چگالی کلمات کلیدی در یک محتوا ، بین 0.5 تا 2.5 درصد است. یعنی در یک محتوای 1000 کلمه ای شما باید بین 5 تا 25 بار از کلمات کلیدی اصلی و وابسته خود استفاده کنید. کمتر از آن باعث می شود وب سایت شما مورد توجه موتور های جست و جو قرار نگیرد. و بیشتر از آن هم شما را یک اسپمر نشان می دهد.

همانطور که مشاهده می کنید کلمات کلیدی بسیار حساس و نیازمند دانش کافی می باشند. پس اگر می خواهید برای سئو و بهینه سازی سایت خود اقدام کنید ، در ابتدا لازم است که به حد کافی در این باره اطلاعات داشته باشید. وگرنه ممکن است پیشرفت سایت خود را به خطر بی اندازید. در صورتی که مایل به یادگیری راهکار های سئو نیستید، می توانید با پردازش هوشمند علاءالدین تماس بگیرید و بهینه سازی سایت خود را به ما بسپارید.

مقالات

بهترین چگالی کلمات کلیدیتراکم عبارات کلیدیتراکم کلمات کلیدیچگالی عبارات کلیدیگچگالی کلمات کلیدیچگالی کلمات کلیدی ( Keyword Density ) چیست؟

مهدیه کوچکیمشاهده نوشته ها

مهديه كوچكي هستم ، فارغ التحصيل رشته حسابداري ، نويسنده رمان و مسلط به زبان تركي استانبولي ، از سال 1398 به سئو علاقه مند شده و در این حوزه فعالیت خود را شروع کرده ام . بسیار خرسند میشوم با نظرات خود ما را در بهبود کیفیت محتوا ها یاری فرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *