تکنیک های شناسایی ارزش کلمات کلیدی

تکنیک های شناسایی ارزش کلمات کلیدی

تکنیک های شناسایی ارزش کلمات کلیدی

یکی از مهم ترین بخش های سئو سایت ، استفاده از کلمات کلیدی است زیرا در جایگاه و رتبه ی سایت در موتور های جست و جو به ویژه گوگل ، تاثیر به سزایی دارد . تاثیر این کلمات غیر قابل انکار است اما به شرط آن که به درستی انتخاب و استفاده شود . به عبارت دیگر اینگونه نیست که هر کلمه کلیدی رتبه ی سایت شما را در گوگل بالا ببرد . این اتفاق در صورتی رخ خواهد داد که شما کلمات و عبارات کلیدی که از ارزش بالایی برخوردار هستند را شناسایی کرده و آن ها را به درستی به کار ببرید . پس قدم اول استفاده از تکنیک های شناسایی ارزش کلمات کلیدی است.

 

تکنیک های شناسایی ارزش کلمات کلیدی

 

در ادامه تعدادی از تکنیک های شناسایی کلمات کلیدی را بررسی می کنیم:

  1.  بررسی محبوبیت و کارایی عبارت کلیدی با استفاده از Keyword Planner:

سرویس تبلیغات گوگل به ابزاری به نام Keyword Planner مجهز است که میزان جست و جو، محبوبیت و سطح رقابت عبارت کلیدی را به کاربران نشان می دهد. این ابزار برای ایجاد سهولت در کار کاربران ایجاد شده زیرا روزانه افراد بسیار زیادی از سرویس تبلیغات گوگل استفاده می کنند. برای کار با Keyword Planner باید در سرویس تبلیغاتی گوگل یک کمپین ایجاد کنید تا گوگل به شما اجازه ی استفاده از این سیستم را بدهد.

  1. از پیشنهادات گوگل چشم پوشی نکنید:

کلمات کلیدی پیشنهاد شده توسط گوگل ، همان عباراتی هستند که به دفعات بسیار بالا توسط کاربران در موتور جست و جوی گوگل وارد شده اند و استفاده از آن ها می تواند در رتبه ی سایت شما تاثیر صعودی داشته باشد.

  1. می توان با استفاده از KW Finder جستجو و رقابت‌پذیری عبارت کلیدی را بررسی کرد:

ابزار KW Finder نیز می تواند شما را در شناسایی کلمات کلیدی یاری کند. KW Finder با بررسی همزمان میزان جست و جو و رقابت پذیری کلمات کلیدی نسبت به دیگر ابزار ها کارایی بیشتری دارد. با ثبت نام در وب سایت KW Finder می توانید از خدمات آن استفاده کنید . همچنین بررسی 5 کلمه کلیدی در روز رایگان است.

  1. کلمات کلیدی طولانی ارزشمند را دریابید:

استفاده از کلمات کلیدی توسط کاربران در گوگل به دو نوع است. استفاده از کلمات کلیدی کوتاه و استفاده از کلمات کلیدی طولانی. بهتر است بدانید که نسبت استفاده کاربران از عبارات طولانی نسبت به عبارات کوتاه یک نسبت 75 به 25 است. بنابراین فرصتی برای شما ایجاد می شود تا با استفاده درست از عبارات کلیدی طولانی در کنار کلمات کلیدی کوتاه، در موتور های جست و جو خصوصا گوگل به رتبه های بالاتری برای سئو سایت خود دست یابید.

  1. رقیبان خود را رصد کنید:

می توانید با بررسی سایت رقیبان خود کلمات کلیدی آن ها را شناسایی کرده و با استفاده از ابزارهایی که قبل تر معرفی شد، وضعیت کلمات کلیدی را از نظر جست و جو و رقابت پذیری مشاهده کنید. در صورت مساعد بودن کلمات کلیدی برای بالا بردن رتبه سئو سایت در موتور های جست و جو از آن ها بهره ببرید. برای مشاوره با تیم پردازش هوشمند علاءالدین با ما تماس بگیرید.

مقالات

ارزش کلمات کلیدیتکنیک های شناسایی ارزش کلمات کلیدیعبارات کلیدیکلمات کلیدیکلمه کلیدی

مهدیه کوچکیمشاهده نوشته ها

مهديه كوچكي هستم ، فارغ التحصيل رشته حسابداري ، نويسنده رمان و مسلط به زبان تركي استانبولي ، از سال 1398 به سئو علاقه مند شده و در این حوزه فعالیت خود را شروع کرده ام . بسیار خرسند میشوم با نظرات خود ما را در بهبود کیفیت محتوا ها یاری فرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *