چگونه کلمات کلیدی مناسب را بشناسیم؟ ( بخش اول )

چگونه کلمات کلیدی مناسب را بشناسیم؟

چگونه کلمات کلیدی مناسب را بشناسیم؟ ( بخش اول )

وقتی شما یک مطلب را در سایت خود بارگذاری و ایندکس می کنید؛ مرورگر ها و ربات های آن ها به بررسی سایت شما و کلمات کلیدی موجود در آن می پردازند. سپس بر اساس فاکتور های خود به آن رتبه داده و در دسته بندی مناسب قرار می دهد. وقتی کاربر در موتور جست و جو عبارتی را سرچ می کند؛ خزنده های گوگل به بررسی در دسته بندی ها می پردازند و بر اساس کلمه کلیدی سرچ شده توسط کاربر مطالب را به ترتیب رتبه نمایش می دهند. پس اصلی ترین نکته برای دیده شدن توسط کاربران استفاده از کلمات و عبارات کلیدی مناسب است. اما چگونه کلمات کلیدی مناسب را بشناسیم؟ آیا لازم است تمامی کلمات کلیدی مربوط به حیطه فعالیت خود را شناخته و از آن ها استفاده کنیم؟

در جواب سئوال دوم باید گفت که شناسایی و استفاده از تمامی عبارات کلیدی در یک کسب و کار؛ شاید ممکن باشد اما به شدت سخت ، طاقت فرسا ، زمان بر و هزینه بر است. به جای شناسایی تمام کلمات؛ کلماتی که از ارزش بالاتری برخوردار هستند و رقابت بر سر آن ها بیشتر است، استفاده کنید.

 

چگونه کلمات کلیدی مناسب را بشناسیم

چگونه کلمات کلیدی مناسب را بشناسیم؟

برای این که بتوانید به درستی از کلمات کلیدی استفاده کنید باید به تفاوت های میان آن ها نیز واقف باشید. عبارات کلیدی به سه دسته اصلی، وابسته و پنهان تقسیم می شوند. کلمات کلیدی اصلی همان کلماتی هستند که رقابت بالاتری بین وب سایت ها و جست و جوی بیشتری بین کاربران دارند. کلمات کلیدی وابسته به کلمات کلیدی اصلی مرتبط هستند. همانند مترادف کلمات کلیدی که ممکن است کاربران به وسیله آن ها به جست و جو بپردازند. کلمات کلیدی پنهان نیز به دسته ای از کلمات کلیدی گفته می شود که غالبا تصور می کنیم در جست و جو ها از آن ها استفاده نمی شود در صورتی که از جست و جوی بالایی برخوردارند.

رقبای خود را رصــد کنیــد

در وحله اول و قبل از هر کار بهتر است که سایت های رقیب خود را بررسی کرده و دریابید که از چه کلمات و عباراتی به عنوان کلمات کلیدی خود استفاده می کنند. اگر سایت هایی که در حوزه فعالیت شما، ادعای بیشتری دارند را بررسی کنید به راحتی می توانید کلمات کلیدی اصلی را شناسایی کرده و بالطبع آن کلمات کلیدی وابسته و پنهان را نیز بشناسید. مطمئن باشید که سایت هایی که رتبه بالایی دارند، به درستی از تکنیک های سئو استفاده کرده اند و شما هم باید از این وب سایت ها الگو برداری کنید.

بک لینک را فراموش نکنید

بک لینک و تبلیغ سایت در وب سایت های بزرگ روش های بسیاری دارد که در بخش های مختلف مانند ریپورتاژ آگهی به طور کامل در مورد آن صحبت کردیم. اما شما می توانید برای بیشتر دیده شدن سایت خود و بالا بردن ترافیک و رتبه آن، در بخش تبلیغات سایت های بزرگ یک تبلیغ از سایت خود منتشر کنید و کاربران را به وب سایت خود بکشانید. بهتر است برای این تبلیغات از کلمات کلیدی اصلی خود به محو درست استفاده کنید.

مقالات

تکنیک های شناسایی ارزش کلمات کلیدیچگونه کلمات کلیدی مناسب را بشناسیم؟کلمات کلیدیکلمات کلیدی با ارزشکلمات کلیدی طولانیکلمات کلیدی مناسب

مهدیه کوچکیمشاهده نوشته ها

مهديه كوچكي هستم ، فارغ التحصيل رشته حسابداري ، نويسنده رمان و مسلط به زبان تركي استانبولي ، از سال 1398 به سئو علاقه مند شده و در این حوزه فعالیت خود را شروع کرده ام . بسیار خرسند میشوم با نظرات خود ما را در بهبود کیفیت محتوا ها یاری فرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *