چگونه کلمه کلیدی مناسب را بشناسیم؟ (بخش دوم )
در بخش اول مقاله چگونه کلمه کلیدی مناسب را بشناسیم؟ راجع به اهمیت کلمات کلیدی صحبت کردیم. اینکه مرورگر ها چگونه وب سایت ها را بررسی ، ایندکس ، رتبه بندی و دسته بندی می کنند. با هر بار جست و جوی کاربران در مرورگر ها؛ ربات ها و خزنده های گوگل به بررسی سایت های مرتبط می پردازند و بر اساس الگوریتم های موجود نتیجه را نمایش می دهند. یکی از اصلی ترین الگوریتم های موتور های جست و جو، استفاده درست و با کیفیت از کلمات و عبارات کلیدی است. یعنی اولین گام برای مورد تایید قرار گرفتن توسط موتور جست و جو و دیده شدن توسط کاربر، کلمات کلیدی به کار رفته در محتوای سایت شماست.
بهترین راه برای استفاده از کلمات کلیدی، این است که ابتدا کلمات کلیدی با ارزش را بشناسیم و وقت خود را با به کار گیری کلمات کلیدی نا شناخته و کم رقابت تلف نکنیم. سپس باید بدانیم کدام کلمات اصلی ، کدام ها وابسته و کدام پنهان هستند. پس از آشنایی با کلمات کلیدی و نحوه استفاده از انواع آن، دو راهکار بررسی نحوه کار رقبا و ایجاد بک لینک را همراه شما بررسی کردیم و در این مقاله نیز به بررسی راه و روش های دیگر شناسایی کلمات کلیدی مناسب می پردازیم.
گوگل ادورز یک ابزار بسیار مناسب
گوگل ادوردز یکی از ابزار های گوگل برای سهولت کار کاربران خود است که با بکار گیری روش های مختلف؛ بنا بر کلمات و عبارات کلیدی جست و جو شده توسط کاربر تبلیغات و سایت های مناسب را برای آن ها نمایان می کند. گوگل ادوردز از مزایای بسیاری برخوردار است. برای مثال به صاحب سایت امکان افزایش گزینه های سرچ را می دهد و بدین صورت بازدید سایت نیز افزایش می یابد. در کمترین زمان به رتبه های برتر دسترسی پیدا می کند و با بررسی درست پیک زمانی مشتریان، زمان درست برای تبلیغات شما در گوگل را تعیین کرده و از به هدر رفتن سرمایه شما جلوگیری می کند و در آخر حوزه تبلیغاتی شما را گسترش می دهد.
مهم ترین کاربردی که باعث می شود ما گوگل ادوردز را در این مقاله پیشنهاد کنیم، امکان بررسی کلمات کلیدی و اطلاع از تعداد جست و جوی آن در ماه و درصد رقابت آن است. شما می توانید با ایجاد حساب کاربری در گوگل ادوردز خود مدیریت آن را بر عهده بگیرید و یا با ما تماس گرفته و مدیریت سایت خود را به ما بسپارید.
یک صفحه و چند هم گروه
بهتر است که کلمات کلیدی پنهان را از کلمات کلیدی وابسته جدا کنید. چرا که قرار دادن آن ها در یک صفحه کار درستی نیست و شانس دیده شدن وب سایت توسط مرورگر را کمتر می کند. اما قرار دادن کلمات کلیدی وابسته در یک صفحه مشکلی ایجاد نمی کند. زیرا کاربر با هر یک از آن ها به جست و جو بپردازد، سایت شما شانس دیده شدن را دارد. برای این که بدانید کدام کلمه کلیدی اصلی، کدام یک وابسته و کدام پنهان است می توانید به پیشنهاد های گوگل توجه کرده و از آن ها استفاده کنید. چرا که گوگل بهترین پیشنهاد ها را به شما عرضه می دهد.