الگوریتم گوگل پاندا

الگوریتم گوگل پاندا

الگوریتم گوگل پاندا

الگوریتم گوگل پاندا برای متخلفین و فریبکاران در دنیای دیجیتال و وب سایت ها ، یک اسم دوست نداشتنی است. در گذشته یکی از راهکار های سئو سایت و بهینه سازی ، استفاده بی رویه از کلمات و عبارات کلیدی بود. به عبارتی عملا کیفیت محتوا نادیده گرفته می شد. با پیشرفت مرورگر ها ، این روش و روش های دیگری که بدون افزایش کیفیت محتوا و وب سایت ، و با راهکار های ساده در پی بالا بردن ترافیک سایت و رتبه آن بودند ، روش های سئو کلاه سیاه شناخته شدند. یعنی استفاده از آن ها ، به نوعی دور زدن و فریب موتور جست و جو محسوب می شد.

الگوریتم گوگل پاندا

چرا الگوریتم گوگل پاندا راه اندازی شد؟

این کار به منظور افزایش کیفیت محتوا ها و رتبه بندی عادلانه آن ها صورت گرفت. چرا که رتبه گرفتن وب سایت های بی کیفیت ، تنها باعث نا رضایتی کاربران می شد. که  برای مرورگر های کاربر محور ، یک پوئن بسیار منفی بود.

در پی پیگیری های گوگل برای یافتن سایت های اسپم و متخلف ، بالاخره در سال 2011 الگوریتم گوگل پاندا طراحی و بر مرورگر گوگل اجرا شد. و تاثیر بسیار بزرگی از خود بر جای گذاشت. پاندا با بررسی کیفیت محتوا ها ، و در نظر گرفتن تخلف های سایت ها ، در راستای افزایش کیفیت وب سایت ها گام برداشت.

در صورتی که هیچ تخلفی در سایت وجود نداشته باشد ، گوگل پاندا سعی می کند به آن پاداش دهد. اما اگر در بررسی ها ، به مواردی که آن ها را سئو کلاه سیاه می داند بر بخورد ، سایت را تنبیه می کند. تعدادی از این موارد را برای شما ذکر می کنیم تا دقت کنید که حتی سهوا هم از آن ها در بهینه سازی سایت خود استفاده نکنید.

موارد سئو کلاه سیاه:

  1. محتوای بی کیفیت و محدودیت فضا برای رویت محتوا
  2. استفاده بی رویه از عبارات و کلمات کلیدی در محتوای سایت
  3. بی ربط بودن محتوای سایت به کلمات کلیدی و عنوان
  4. سیاه کردن صفحه سایت با محتوا های طولانی اما بی کیفیت
  5. استفاده بیش از حد از تبلیغات نسبت به محتوای موجود
  6. استفاده بی هدف و بی دلیل از لینک های تبلیغاتی
  7. ساخت لینک هایی که کاربر را در چاله ریدایرکت ها بیاندازد

البته که این ها در اولین فاز از اجرای الگوریتم گوگل پاندا مورد هدف بود. امروزه و با پیشرفت روش های سئو کلاه سیاه ، گوگل پاندا نیز پیشرفت کرده تا بتواند همچنان با سایت های متخلف مبارزه کند.

پس از مدتی از اجرا شدن الگوریتم پاندا بر مرورگر گوگل ، به یکی از بخش های اصلی این موتور جست و جو تبدیل شد. و به عبارت دیگر ، با هر بار به روز رسانی شدن مرورگر گوگل ، الگوریتم پاندا نیز به روز رسانی شده و روش های جدید تری برای به دام انداختن سایت های اسپم ارائه می دهد.

همانطور که در مقاله های قبلی به کرات گفته ایم ، ما استفاده از سئو کلاه سیاه را به هیچ عنوان به شما توصیه نمی کنیم. چرا که در آخر ، به ضرر وب سایت شماست.

مقالات

Google Pandagoogle panda algorithmالگوریتم پانداالگوریتم گوگل پانداگوگل پاندا

مهدیه کوچکیمشاهده نوشته ها

مهديه كوچكي هستم ، فارغ التحصيل رشته حسابداري ، نويسنده رمان و مسلط به زبان تركي استانبولي ، از سال 1398 به سئو علاقه مند شده و در این حوزه فعالیت خود را شروع کرده ام . بسیار خرسند میشوم با نظرات خود ما را در بهبود کیفیت محتوا ها یاری فرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *