تدوین استراتژی برای بهینه سازی سایت

تدوین استراتژی برای بهینه سازی سایت

تدوین استراتژی برای بهینه سازی سایت

سئو سایت و بهینه سازی ، یکی از هدف های اصلی همه وب سایت هاست. چرا که تاثیر به سزایی در بالا رفتن رتبه سایت دارد. و این افزایش رتبه می تواند سرنوشت یک سایت را به طرز چشم گیری بهبود ببخشد. اما برای بهینه سازی درست سایت خود ، باید در ابتدا یک استراتژی تاثیر گذار بچینید. پس تدوین استراتژی برای بهینه سازی سایت نکته بسیار قابل توجهی است.

سئو سایت فاکتور و راهکار های بسیار زیادی دارد. تازه این راهکار ها ، آن بخشی است که توسط وبمستر ها شناسایی شده. بسیاری از فاکتور های بهینه سازی سایت ، فقط در اختیار گوگل است و هموز کسی نتوانسته آن ها را شناسایی کند. پس می توان گفت که سئو سایت و بهینه سازی پروسه ای طولانی و پیچیده است. اما شاید بتوان با به کار گیری یک سری دسته بندی ها و چیدمان استراتژی های مناسب ، سئو سایت را کمی ساده تر جلوه داد.

تدوین استراتژی برای بهینه سازی سایت

چگونه استراتژی طراحی کنیم؟

با بررسی فاکتور های شناسایی شده در سئو و بهینه سازی ، می توان دریافت که میان بعضی از آن ها ارتباط وجود دارد. پس بهترین کار برای این که بتوانیم به درستی این فاکتور ها را به کار بگیریم ، دسته بندی کردن آن هاست. از این رو می توان بهینه سازی وب سایت را به چهار بخش اصلی تقسیم کرد :

  1. سئو فنی یا Technical SEO
  2. سئو داخلی یا On-page SEO
  3. سئو خارجی یا Off-page SEO

که می توان از آن ها به عنوان سه رکن اساسی در سئو و بهینه سازی سایت نام برد. و بخش آخر که وب سایت ها بر پایه آن ها می چرخند ، یعنی :

  1. محتوای سایت

Technical SEO:

به بخشی که به بهینه سازی زیر ساخت های سایت می پردازد ، سئو فنی یا سئو تکنیکال می گویند. از پیچیدگی بالایی برخوردار است اما زود نا امید نشوید. ما تا جایی که توانستیم در مقاله سئو تکنیکال (Technical SEO) چیست؟ برای شما از این موضوع صحبت کرده ایم. در سئو تکنیکال باید به بخش هایی همانند اهمیت به خزنده های گوگل ، ایندکس صفحات ، موبایل فرندلی و ریسپانسیو بودن ، سرعت بازگذاری سایت و … توجه داشته باشید.

On-page SEO:

سئو داخلی یکی از اصلی ترین بخش های سئو سایت است و طبق شنیده ها، نسبت به دو بخش دیگر اهمیت بالا تری دارد. در این باره نیز در مقاله On-page SEO چیست؟ به طور کامل بحث کردیم. فاکتور هایی همانند اهمیت به کلمات کلیدی، توضیحات متا، عنوان و آدرس صفحه جز این بخش از سئو می باشند.

باید گفت محتوا نیز جزیی از سئو داخلی است اما به دلیل اهمیت آن را جدا کردیم.

Off-page SEO:

که شامل چهار راهکار اصلی برای سئو خارجی است و درصد اعتماد کاربران و گوگل را نسبت به سایت شما بالاتر می برد. در مقاله سئو خارجی ( Off-page SEO ) چیست ؟ می توانید در این باره بیشتر مطالعه کنید.

محتوا:

محتوا در واقع بیانگر ماهیت سایت شماست پس از اهمیت آن غافل نشوید.

این دسته بندی در واقع بهترین روش برای ساده کردن سئو سایت است. اما همچنان بخشی از سختی و پیچیدگی سئو و بهینه سازی پا بر جاست. به خصوص اگر در این زمینه تبحر خاصی نداشته باشید.

مقالات

استراتژی برای بهینه سازی سایتاستراتژی سئو سایتاستراتژی های بهینه سازیتدوین استراتژی برای بهینه سازی سایتراهکار های سئو سایت

مهدیه کوچکیمشاهده نوشته ها

مهديه كوچكي هستم ، فارغ التحصيل رشته حسابداري ، نويسنده رمان و مسلط به زبان تركي استانبولي ، از سال 1398 به سئو علاقه مند شده و در این حوزه فعالیت خود را شروع کرده ام . بسیار خرسند میشوم با نظرات خود ما را در بهبود کیفیت محتوا ها یاری فرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *